Veel gestelde vragen
[cmsmasters_row][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text]

RIU hotels veel gestelde vragen

Boeken:

1 Tot en met welke leeftijd krijg ik kinderkorting? Uw baby ( tot en met 1 jaar ) reist altijd gratis mee. De baby zit dan wel op schoot in het vliegtuig. De kinderen krijgen in principe korting tot en met 11 jaar. Toch zijn er steeds meer organisaties die tot een hogere leeftijd, korting geven. Als u de juiste geboortedata ingeeft, krijgt u altijd de juiste prijzen.

2 Kan ik 2 kamers naast elkaar boeken?
Ja dat kan zeker, na boeking kunt u even bellen of mailen of chatten en wij zetten uw wens in de boeking.
helaas kunnen wij het niet garanderen maar wij doen zeker ons best.

3 Wat betekent accommodatie op aanvraag?
Als een accommodatie via de touroperator niet meer beschikbaar is, kunnen wij als extra service ook accommodaties op aanvraag plaatsen.De touroperator gaat dan contact opnemen met de lokale accommodatie om te vragen of zij extra kamers kunnen boeken.Als er plaats is, wordt de kamer gelijk definitief ingeboekt. Een aanvraag is niet vrijblijvend, altijd bindend.

4 Kan ik wensen doorgeven?
Ja zeker kan dat! U kunt dit per mail via info@allereizenop1site.nl doorgeven, wij zorgen ervoor dat uw wensen kenbaar worden gemaakt bij uw accommodatie.

5 Op welke manier kan ik boeken?
U kunt telefonisch bij ons boeken, per mail of zelfs via de Chat, handig met persoonlijk advies.Wilt u liever zelf boeken, dan kan dat heel makkelijk via onze boekingsmodule.

6 Is de luchthaven belasting bij de prijs inbegrepen?
Bij alle pakketreizen is deze gewoon inbegrepen. Alleen bij losse vluchten komt deze apart bij de boeking.Deze bedragen communiceren wij altijd netjes door bij alle prijsberekeningen.

7 Wanneer ontvang ik de factuur?
U ontvangt onze factuur direct na boeking. Deze komt per mail bij u binnen.

8 Is er een aanbetaling nodig?
De aanbetaling is volgens de ANVR voorwaarden, 15 % van de reissom. Bij de Duitse Touroperators is de aanbetaling 25 % van de reissom.Deze bedragen staan ook duidelijk op uw dossier verwerkt

9 Kan ik een optie nemen op een reis?
Bij bijna alle touroperators is het mogelijk een optie te nemen buiten 6 weken voor vertrek. Hiervoor kunt u op de homepage klikken op het kopje optie of chat gerust met ons.[/expand]

10 Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Als betaling in orde is, ontvangen wij circa 10 dagen voor vertrek de reispapieren. In overleg met u mailen wij ze door, uiteraard kunnen wij deze ook per post toesturen. Indien u op zeer korte termijn vertrekt en de reispapieren zijn niet digitaal beschikbaar, kan het zijn dat uw reispapieren op de luchthaven worden klaargelegd.

11 Hoe Wordt mijn boeking afgehandeld ?
Als de reis online geboekt is op https://www.riu-hotels.nl U ontvangt van per e-mail de bevestiging, hierop staat uw reserveringsinformatie. Controleert u deze gegevens op juistheid, indien iets fout gereserveerd staat dient u direct contact met ons op te nemen. Dit kan tijdens onze contact uren. De eventuele kosten voor het wijzigen of aanpassen van uw reservering zullen doorberekend worden. De boekingsbevestiging is tevens de factuur waarop de betalingsvoorwaarden staan.

Op mijn vakantiebestemming

1 Ik heb een klacht, wat nu?

stap 1  probeer er met de accommodatie uit te komen. Bij de receptie kunnen ze u altijd helpen
stap 2 als stap 1 niet afdoende werkt, neem contact op met de host ter plaatse. In uw reispapieren staan de gegevens van de host. Zij zijn er om problemen op te losse
stap 3 laat een klachtenrapport opstellen door de vertegenwoordiging ( host / hostess )van de touroperator
stap 4 komt u er niet uit? bel of mail ons, wij gaan vanuit nederland proberen alles te regelen
stap 5 is de klacht uiteindelijk niet naar tevredenheid opgelost? stuur uw klacht naar info@allereizenop1site.nl Wij maken de klacht helemaal in orde en sturen deze door naar de touroperator.binnen 6 tot 8 weken ontvangen wij altijd antwoord. deze sturen wij gelijk naar u door.

2 Kan ik mijn huisdier meenemen op vakantie?
Ja dat kan, maar wij raden het, in het belang van het dier niet aan.wilt u uw huisdier toch graag meenemen zullen wij alles voor u regelen. Voor benodigde verklaringen en vaccinaties etc verwijzen wij u door naar de dierenarts.

3 Zijn vaccinaties nodig?
Voor een aantal bestemmingen zijn vaccinaties aan te raden. Bij uw eigen huisarts of GGD kunt u de actuele stand van zaken navragen.Alleen een arts mag hier advies over geven. Als u boekt voor een bestemming waar vaccinaties raadzaam zijn, zullen wij u altijd hierover inlichten.

Bestemmingen

1 Kan ik ook losse accommodatie/vluchten boeken?

Ook dat is mogelijk. Soms kunt u dat op onze site al vinden. Zo niet ? neem gerust contact met ons op. Wij zoeken het heel graag voor u uit.

2 Kan ik bestemmingen combineren?
Ja zeker! Als u uw wensen aan ons doorgeeft, zoeken wij het graag voor u uit. Alles is mogelijk bij ons.

3 Welke bestemmingen biedt RIU-hotels aan?
Voor alle denkbare bestemmingen kunnen wij arrangementen in elkaar zetten. Op onze site kunt u de pakketreizen boeken maar daarnaast doen wij ook heel veel maatwerk.

Betaling

1 Wat zijn de bankgegevens van RIU-hotels?  Ons Iban nummer is NL11 INGB 0001 3541 36de Bic Code is INGBNL2

2 Is het mogelijk om in delen te betalen?  Ja zeker, geen enkel probleem. Als u uw dossiernummer in uw betaling duidelijk vermeldt, komt het helemaal goed.

3 Hoe lang duurt het voordat mijn betaling op de boeking is verwerkt ? Normaal gesproken is dat binnen 3 werkdagen. Wij wachten het bankafschrift af. Naar aanleiding van het bankafschrift worden de betalingen verwerkt.Via “mijnreisoverzicht ” kunt u altijd de status van uw betaling nakijken.Bij betalingen aan Tui Nederland krijgt u helaas geen bewijs van betaling. Wel kunnen wij vragen hoeveel er voldaan is op een bepaald dossier.

4 Hoe kan ik betalen? Na boeking van uw reis ontvangt u direct een boekingsbevestiging. Op deze bevestiging staat ons Iban Nummer/U kunt de betaling overmaken onder vermelding van uw dossier of reserveringsnummer

Over RIU-hotels veel gestelde vragen

1 Waarom boeken bij RIU-hotels en niet bij de touroperator zelf?
Ten eerste ligt ons service nivo een stuk hoger. Via de chat zeer goed bereikbaar, Per mail of per telefoon, op per WA 06-28886342 Als u contact met ons opneemt, krijgt u onze zeer ervaren reisadviseurs aan de telefoon of chat. Zowel Desiré, Karin, Chalana, Nieki en Martine werken allemaal vele jaren bij ons in het reisburo. U krijgt altijd een goed advies. Daarnaast zijn wij altijd voordeliger dan de touroperator zelf. Wij berekenen nooit reserveringskosten en bij een groot aantal boekingen kunnen wij een extra korting geven.

2 is RIU-hotels aangesloten bij het ANVR en SGR?
Uiteraard zijn wij aangesloten bij het ANVR onder nummer 4974. Het reisburo staat onder 3974 en bij het SGR onder nummer 2929. Het ANVR stelt de voorwaarden op waaraan het reisburo en ook de reiziger aan moet houden.Het SGR zorgt voor waarborg bij een faillissement van de touroperator of Reisburo.

3 Wat is de service van RIU-hotels?
Service betekent: meer doen dan u verwacht.Dat lukt ons hopelijk altijd. Wij zijn in het reisburo gewend om alles voor onze vakantiegangers uit te zoeken. Dus ook voor u doen wij dat.Of het nu gaat om het uitzoeken van een Last-minute of het verzorgen van een visum voor Turkije of USA? Wij regelen het graag.Naast alle reizen op onze website, kunnen wij nog veel meer aanbieden van complete rondreizen USA of Australie tot losse vluchten en hotels.Sinds kort kunnen wij ook boeken bij Fox vakanties. Ook hebben wij een aparte website voor Cruises www.decruisexpert.nl

4 Wie is RIU-hotels?
RIU-hotels  is de website van Reisburo van Winden in Helmond. Het kantoor is gevestigd in de hoofdstraat 135c postcode is 5706 AL  Helmond. Je bent ook van harte welkom om in ons reisburo te boeken, alleen geven wij in het reisburo geen korting.Sinds het boeken via internet een vlucht heeft genomen, zijn wij deze website begonnen. Wij staan voor goede prijzen, uitstekende service en een geweldige bereikbaarheid.Zo zijn wij bijna elke dag bereikbaar via de chat tot 23.00 uur ( Ook in het weekend )Ook kun je met de eigenaresse, Martine Guns-van Winden via Whatsapp contact opnemen.Wij zullen altijd ons best doen om de beste deals te vinden.Wij hebben contracten met alle gerenommeerde touroperators. Arke, Holland International en Neckermann zijn daarvan de grootste.Daarnaast boeken wij ook alle duitse en belgische touroperators. En vaak is het ook voordeliger om alles los te boeken. Uiteraard gaan wij altijd op zoek naar de beste prijzen.

Reisdocumenten

1 Heb ik een visum nodig voor mijn reis?
voor een aantal bestemmingen is een visum vereist. Turkije bijvoorbeeld. Dit visum kunnen wij voor u regelen.Daarnaast zijn er verre bestemmingen waarvoor dat nodig is? Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

2 Wanneer krijg ik de reisdocumenten ?”
Uw reisdocumenten ontvangt u 10 dagen voor vertrek via de mail binnen. Heeft u deze niet ontvangen? dan kan het zijn dat ze in uw spam terecht zijn gekomen.Ontvangt u de tickets liever per post? als u dat aan ons aangeeft, regelen wij dat graag voor u

3 Welke namen geef ik door bij het boeken van de reis?
Wij ontvangen graag alle gegevens volgens paspoort! Uw officiële voornaam ( deze kan anders zijn dan uw roepnaam ) uw juiste achternaam ( graag meisjesnaam, deze staat namelijk altijd in uw paspoort )en de juiste geboortedatum. Blijkt bij het ontvangen van de tickets dat er iets niet correct staat? bel ons gelijk even, dan passen wij de gegevens ( soms tegen bijbetaling van 27 euro ) aan.

Autohuur

En als de auto bij de prijs is inbegrepen? Dan kunt u de auto altijd bij de luchthaven ophalen omdat de transfer niet voor u is geregeld.U rijdt zelf naar de accommodatie toe. Inleveren van de auto is voor aanvang van de vlucht op de luchthaven

2 Hoe laat kan ik de auto ophalen?
Dat mag u helemaal zelf bepalen. Overdag is het nooit een probleem. De autoverhuurder heeft wel kantoortijden, dat kunnen wij altijd navragen.In de autoverhuur betaald u per 24 uur. dus als u de auto ophaalt om 10 uur in de ochtend, is het raadzaam om de auto in te leveren ook voor 10 uur anders betaald u een dag extra

3 Ik reis met kleine kinderen, kan ik ook autostoeltjes bijboeken?
Ja zeker, wij kunnen dit gelijk voor u bijboeken. De extra kosten zijn altijd ter plaatste te betalen!

4 Hoe betaal ik de borg?
De borg is bijna altijd met een credit card te betalen. Heeft u geen credit card? dan vragen wij graag de mogelijkheden na om toch een auto te huren met een contante borg.

5 Waar kan ik de auto ophalen?
De auto kan opgehaald worden op de luchthaven maar ook vaak bij een stadskantoor.Heel vaak is een accommodatie aflevering ook mogelijk. Dit vragen wij graag voor u na bij de touroperator.

6 Hoe kan ik een auto huren?
Op onze site staat een link waar u gelijk de auto kunt huren. Uiteraard kunt u contact met ons opnemen, wij boeken de auto graag voor u in

Verzekeringen

1 Ik heb shade! en nu?

Geen probleem, Bij een annulering maken wij de claim gelijk voor u in orde. Bij een reisverzekeringsschade helpen wij u graag op weg bij het indienen van uw claim.[/expand]

2 Kan ik ook een doorlopende verzekering afsluiten?
Ja zeker kan dat! wij rekenen graag voor u uit wat de beste mogelijkheid voor u is. Vaak is een doorlopende verzekering, voordeliger dan een kortlopende.[/expand]

3 Wat dekt de Annuleringsverzekering ?
• Vergoeding van uw annuleringskosten welke kort voor vertrek zeer hoog oplopen.
• vergoeding annulering/afbreking als familie 1ste en 2e graad of ex-partner ernstig ziek wordt of familie 1ste, 2e of 3e graad komt te overlijden.
• Vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van uw reis
• Ook de onderdelen van een door u zelf samengestelde reis worden vergoed.

4 Wat dekt de Reisverzekering ? Dekking afhankelijk van uw polis: Personen hulpverlening; bagage en geneeskundige kosten
• Bagage tot 3.000,- verzekerd. Eigen risico van € 50,-
• Medische kosten buitenland en hulpverlening kostprijs gedekt.
• Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs over komt.
• Woont u in België; Dan heeft u alleen dekking voor medische kosten als uw zorgverzekeraar dekking biedt in het buitenland.

5 Hoe sluit ik een Reisverzekering af? Op onze site kunt u klikken op het kopje verzekeringen. Daar kunt u gelijk uw reisverzekering afsluiten.Ook kunt u altijd contact met ons opnemen om na te kijken welke reisverzekering voor u het meest geschikt is.

6 Hoe sluit ik een Annuleringsverzekering af ? Op onze website kunt u klikken op het kopje verzekeringen. Daar kunt u al uw gewenste verzekeringen afsluiten. Uiteraard kunt u altijd even contact opnemen om na te vragen welke verzekering voor u het meest geschikt is .Het is raadzaam om uw annuleringsverzekering direct bij boeking af te sluiten.

7 Kunnen wij na boeking nog een reis-en of annuleringsverzekering afsluiten?
Ja zeker. De Reis verzekering sluiten wij af bij de Europeesche Verzekering. Deze gaat pas in op de dag van vertrek.Een Reisverzekering achteraf bijboeken is dus geen enkel probleem. De Annuleringsverzekering gaat gelijk in na boeken van de reis/Wij raden aan om deze ook gelijk bij boeking af te sluiten of in ieder geval binnen een week na boeking. Toch vergeten? geen enkel probleem.Alleen de gebeurtenissen tussen het boeken van de reis en afsluiten van de verzekering, zijn niet meeverzekerd.

Vliegreis

1 Hoe laat moet ik inchecken?
Wij raden altijd aan minimaal 2 uur voor vertrek in te checken. Voor intercontinentale bestemmingen 3 uur.

2 Ik heb mijn been/arm in het gips, en nu?
Alle passagiers die reizen met gebroken ledematen in gips moeten bij de check-in een verklaring van de arts kunnen overleggen waarin staat dat u gezond genoeg bent om te reizen. Het is noodzakelijk dat uw gips voldoet aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.

3 Maak ik een tussenlanding?
Meestal staat dat duidelijk op de tickets. Is dat niet zo en is uw vluchttijd te lang?wij vragen het graag voor u na!

4 Hoe kom ik aan bagage labels?
Deze sturen wij graag naar u op! Belt of mail u ons gerust hiervoor.

5 Hoeveel bagage mag mijn baby meenemen?
Over het algemeen mag u tien kilo bagage meenemen voor een baby tot twee jaar (zonder stoel). Baby’s tot twee jaar hebben geen recht op een eigen stoel. Daarnaast mag er maximaal 1 buggy, kinderwagen of maxi cosi per kind gratis worden meegenomen. Deze vallen echter wel binnen de maximale toegestane tien kilo bagage per kind. Op Nederlandse luchthavens kunnen alleen lichtgewicht (circa 5 kg.), inklapbare buggy’s worden meegenomen tot aan het vliegtuig. Deze buggy’s worden bij het vliegtuig afgegeven en in het bagageruim geladen. Overige buggy’s en kinderwagens kunt u afgeven bij het inchecken. U krijgt uw buggy of kinderwagen terug via de bagageband of bij het verlaten van het vliegtuig (de meegenomen buggy). U kunt hiernaar vragen bij het cabinepersoneel.

6 Bijzondere bagage mag mijn baby meenemen?
Wilt u extra bagage meenemen naast een koffer? neem gerust contact met ons op.

7 Bijzondere bagage cq verzoeken
Wilt u extra bagage meenemen naast een koffer? neem gerust contact met ons op .Voor alle passagiers die vertrekken van of overstappen op een vliegveld binnen de Europese Unie (EU)

8 Gelden er bepaalde regels voor de inhoud van de handbagage?
Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden en op de juiste manier verpakt worden meegenomen.De volgende regels moeten gehanteerd worden met betrekking tot vloeistoffen in uw handbagage:U kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
Deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
Per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
De doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
De doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn
U ontvangt op alle Nederlandse luchthavens de doorzichtige plastic zak gratis.Op bovenstaande regels gelden twee uitzonderingen, namelijk:Babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft
Medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeftOok mogen inkopen na de ticket- en/of paspoort controle op de luchthaven en in het vliegtuig gewoon mee in de handbagage. De regel hierbij is echter wel dat aankopen van vloeistoffen en gels door de winkel of aan boord verpakt en verzegeld zijn. Dit wordt voor u gedaan door de betreffende winkel op de luchthaven of de service in het vliegtuig. Deze zegel is één dag geldig en mag niet verbroken worden tot u uw eindbestemming heeft bereikt.Bij de controle van uw handbagage moet u alle vloeistoffen apart aanbieden in de gesloten, doorzichtige plastic zak. Daarnaast moet u ook uw jas, colbert en grote elektronische apparaten (o.a. laptops) apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

9 Kan ik via internet inchecken? Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is dat zeker mogelijk. U kunt dan inloggen met uw reserveringsnummer.Dit nummer staat op uw dossier.

10 Kan ik een rolstoel meenemen?
Uiteraard kunt u de rolstoel meenemen op vakantie! Graag ontvangen wij de maten en gewicht van de rolstoel.Daarnaast is het raadzaam om door te geven of het een hand gedreven of een electrische rolstoel is.Ook kunnen wij een speciale kamer voor u aanvragen, dit kunt u per mail bij ons aanvragen, wij maken gelijk alles in orde.

11 Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Zowel bij Transavia als TUI Fly mag u 10 kg handbagage meenemen. Daarnaast kunnen wij ruimbagage voor u bijboeken.De kosten daarvan zijn bij ons op te vragen.

12 Wanneer zijn mijn vluchttijden bekend?
Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen lijndienstvluchten en chartervluchten.Chartervluchten worden ingezet om passagiers naar hun vakantiebestemmingen te vervoeren. Enkele voorbeelden zijn Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly. De chartervluchten zijn ingehuurd om op toeristische bestemmingen aan te vliegen, de chartervlucht wordt niet volgens een vastgeld vluchtschema uitgevoerd. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor uw vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze wijzigingen worden dan ook doorgevoerd. Vuchtnummers en charterluchtvaartmaatschappijen zijn tevens te allen tijde onder voorbehoud. Ook kan het voorkomen dat u op dag van aankomst laat arriveert, terwijl u op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. alle reizen op 1 site heeft geen invloed op deze vluchttijden en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld.In zeer extreme gevallen proberen wij u tijdens het boekingsproces al aan te geven dat u te maken heeft met een zeer late avondvlucht en/of nachtvlucht. Wij zijn hierin echter afhankelijk van de informatieverstrekking van de betreffende vluchtmaatschappij.Betreffende de chartervluchten wordt getracht de kans op wijzigingen zo klein mogelijk gehouden, door de tickets kort voor vertrek op te sturen (circa één week).Gezien het feit dat wij tot tien dagen voor vertrek geen informatie kunnen geven over de definitieve vluchttijden, verzoeken wij u voor deze tijd hieromtrent geen contact met ons op te nemen.Een lijndienstvlucht vertrekt volgens een vooraf vastgesteld tijdschema en wordt uitgevoerd door lijndienstmaatschappijen. Voorbeelden hiervan zijn KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines. Rechtstreeks of met overstap brengen de verschillende maatschappijen u naar elke bestemming wereldwijd.De vluchttijden van lijndienstvluchten staan daarom over het algemeen al vast op het moment van boeking. In uw boekingsbevestiging zullen daarom uw vluchttijden staan. Controleer altijd uw vluchttijden 24 uur voor vertrek (of later) om zo rekening te kunnen houden met eventuele wijzigingen als vertraging en annulering.

Mijn vakantie annuleren

1 Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Annuleren kan alleen per mail. Als u een bericht stuurt naar info@allereizenop1site.nl met al uw gegevens, geven wij eerste de annuleringskosten door.Als u akkoord bent met de annuleringskosten ( volgens ANVR voorwaarden ) maken wij de annulering definitief.

Mijn boeking wijzigen

2 Is het mogelijk om na boeking een persoon bij te boeken?
Ja zeker is dat mogelijk. Als u contact opneemt met Martine, Desiré, Karin, Nieki of Chalana kunnen wij altijd even kijken voor de mogelijkheden.

3 Kan ik mijn hotel nog wijzigen?
Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de Touroperator. Wij vragen de mogelijkheden graag voor u na.

4 Kan ik de vlucht nog wijzigen?
Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de Touroperator. Wij vragen de mogelijkheden graag voor u na

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]